გაინტერესებთ როგორ უნდა გამოირჩეოდეთ, რომ თქვენი კონტენტი აღმოჩნდეს რეკომენდაციის და ძებნის შედეგებში? Instagram SEO შესანიშნავი საშუალებაა ამ ყველაფრის დასაწყებად. კონტენტის ძიების შედეგების და რეკომენდაციების გვერდებზე თქვენი გვერდის გამოჩენა დაგეხმარებათ თქვენი ორგანული წვდომის გაფართოებაში.

ნებისმიერი ბიზნესისთვის, რომელსაც სურს დაუკავშირდეს ახალ მიმდევრებს. მნიშვნელოვანია იმის გაგება, თუ როგორ მუშაობს SEO Instagram-ზე. მოდით გავიგოთ როგორ გავზარდოთ Reach-ი.

სარჩევი

რა არის Instagram SEO?

ინსტაგრამის SEO რეიტინგის ფაქტორები

5 ინსტაგრამის SEO ტაქტიკა თქვენი წვდომისგასაზრდელად

რა არის Instagram SEO?

Instagram SEO ნიშნავს თქვენი ინსტაგრამის კონტენტის ოპტიმიზაციას ძიების შედეგებში აღმოსაჩენად. როდესაც ვინმე ეძებს შესაბამის საკვანძო სიტყვას ან ჰეშთეგს Instagram-ის საძიებო ველში, თქვენი მიზანი უნდა იყოს, რომ თქვენი ანგარიში ან კონტენტი გამოჩნდეს სიის ზედა ნაწილში.

ინსტაგრამის SEO რეიტინგის ფაქტორები

SEO, ზოგადად, ცოტა ხელოვნებას და ცოტა მეცნიერებას წააგავს. რატომ?

იმიტომ, რომ არ არსებობს ზუსტი ფორმულა, რომ თქვენი ექაუნთი საძიებო რეიტინგის პირველ ადგილზე გადაიყვანოთ.

საბედნიეროდ, ინსტაგრამი ღიაა იმ სიგნალების შესახებ, რომელსაც იყენებს ძიების შედეგების რეიტინგისთვის. აი, როგორ განსაზღვრავს ის, თუ რას ხედავს ადამიანი ინსტაგრამის საძიებო ზოლის გამოყენებისას.

საძიებო ტექსტი

გასაკვირი არ არის, რომ ის, რასაც ვინმე აკრიფებს საძიებო ზოლში, არის ყველაზე მნიშვნელოვანი სიგნალი ძიებისთვის. საძიებო ტერმინებზე დაყრდნობით, Instagram ეძებს შესაბამის მომხმარებლის სახელებს, ბაიოებს, წარწერებს, ჰეშთეგებს და მდებარეობებს.

რას ნიშნავს ეს ბრენდებისთვის: თქვენ უნდა გესმოდეთ, რა საძიებო ტერმინებს იყენებენ ადამიანები თქვენი მსგავსი შინაარსის მოსაძებნად. Google Analytics, Hootsuite Insightsდა სხვასოციალური მონიტორინგის ხელსაწყოები დაგეხმარებათ იმის გაგებაში, თუ რა ტერმინებს იყენებენ ადამიანები თქვენი ბიზნესის მოსაძიებლად.

მომხმარებლის აქტივობა

ეს მოიცავს ჰეშთეგებს და ანგარიშებს, რომლებსაც მომხმარებელი თვალს ადევნებს და მათთან ურთიერთობს, და რომელ პოსტებს უნახავს წარსულში. ანგარიშები და ჰეშთეგები, რომლებთანაც მომხმარებელი ურთიერთობს, უფრო მაღალია ვიდრე ის, ვისაც არ აქვს.

აქ არის ძიების შედეგები, როდესაც ვეძებ „მოგზაურობას“ ჩემი მთავარი ინსტაგრამის ანგარიშიდან, სადაც თვალს ვადევნებ და ვუკავშირდები უამრავ მოგზაურობის მწერალს და ტურისტულ ბრენდს:

travel search results main Instagram account

მე მივყვები ოთხივე საუკეთესო ძიების შედეგებს და ყველა მათგანთან მაქვს ურთიერთობა წარსული.

აქ არის საუკეთესო შედეგები ერთი და იგივე საძიებო ტერმინისთვის — „მოგზაურობა“ — ჩემი მეორადი Instagram-ის ანგარიშიდან, სადაც მე ვაკვირდები ბევრად ნაკლებ ანგარიშებს და არ ვამახვილებ ყურადღებას მოგზაურობაზე:

travel search results secondary Instagram account

რეკომენდირებული ტოპ ოთხი ანგარიში სრულიად განსხვავებულია. იმის გამო, რომ მე არ მაქვს ამ Instagram პროფილიდან მოგზაურობის ანგარიშების თვალყურის დევნებისა და ჩართვის ისტორია, Instagram უნდა დაეყრდნოს სხვა სიგნალებს შედეგების გასაძლიერებლად.

რას ნიშნავს ეს ბრენდებისთვის: ისევ და ისევ, ეს ყველაფერი კვლევაზეა. გაიგეთ ჰეშთეგები, რომლებსაცთქვენირომლებშიც სამიზნე აუდიტორია და სავარაუდოდ გამოიყენებსჩაერთვება. და წაახალისეთ ჩართულობა თქვენს პოსტებში.

ვინმე, ვინც ძიებას იყენებს, უფრო სავარაუდოა, რომ დაინახოს კონტენტი იმ ბრენდიდან, რომლითაც ადრე იყო დაკავებული, მაშინაც კი, თუ (ჯერ) არ მიჰყვება ამ ბრენდს.

პოპულარობის სიგნალები

კონტენტი, რომელიც უკვე პოპულარულია, დიდი ალბათობით, ძიების შედეგებში მაღალი ადგილი დაიკავა. ინსტაგრამი განსაზღვრავს პოპულარობას სიგნალების გამოყენებით, როგორიცაა დაწკაპუნების, მოწონებების, გაზიარებების და თვალის დევნების რაოდენობა ექაუნთისთვის, ჰეშთეგის ან ადგილისთვის.

რას ნიშნავს ეს ბრენდებისთვის: გამოაქვეყნეთ საჭირო დროს, რომ დაუყოვნებლივ გამოავლინოთ ჩართულობა. ეს ადრეული ჩართულობა მიანიშნებს პოპულარობის შესახებ და აძლევს თქვენს კონტენტს ძიების სტიმულირებას, სანამ ის ჯერ კიდევ აქტუალური და ახალია. Hootsuite დაგეხმარებათ რეკომენდაციების გამოქვეყნების საუკეთესო დროში.

5 ინსტაგრამის SEO ტაქტიკა თქვენი წვდომის გასაზრდელად

1. თქვენი Instagram პროფილის ოპტიმიზაცია საძიებლად

თქვენი Instagram პროფილი (aka your Instagram bio) საუკეთესო ადგილია შესაბამისი საკვანძო სიტყვებისა და საძიებო ტერმინების დასამატებლად.

Instagram ბიო SEO იწყება Instagram სახელით SEO. აირჩიეთ სახელური და პროფილის სახელი, რომელიც შეესაბამება თქვენს კონტენტს. თუ კარგად იცნობთ თქვენი ბრენდის სახელით, მაშინ ეს საუკეთესო ადგილია დასაწყებად. თუ არის ადგილი საკვანძო სიტყვისთვის თქვენს სახელურში ან სახელში, შეიყვანეთ ისიც.

ყურადღება მიაქციეთ ყველა ანგარიშს, რომელიც გამოჩნდა ჩემი მოგზაურობის საუკეთესო ძიების შედეგებში – ორივე პროფილიდან – შეიცავს სიტყვას “მოგზაურობა” სახელურში ან სახელში ან ორივე ერთად.

travel search results Instagram handle

ასევე, დარწმუნდით, რომ შეიტანეთ შესაბამისი საკვანძო სიტყვები თქვენს ბიოში. ვინ ხარ და საერთოდ რა ხარ? როგორი კონტენტის მოლოდინი აქვთ ადამიანებს (და ინსტაგრამის საძიებო სისტემას) თქვენს ქსელში?

დაბოლოს, დარწმუნდით, რომ შეიყვანეთ ადგილმდებარეობა თქვენს ბიოგრაფიაში, თუ ის შეესაბამება თქვენს ბიზნესს. მხოლოდ Business და Creator ანგარიშებს შეუძლიათ მდებარეობის დამატება, ასე რომ, ეს არის კიდევ ერთი მიზეზი, რომ გადახვიდეთ პროფესიულ ანგარიშზე, თუ ეს ჯერ არ გაგიკეთებიათ.

Instagram-ის ბიო SEO-სთვის პროფილის მდებარეობის დასამატებლად გახსენით Instagram-ის აპი და შეეხეთ თქვენი პროფილის ხატულას. შეეხეთ პროფილის რედაქტირებას, შემდეგ საკონტაქტო ოფციებს. შეიყვანეთ თქვენი მისამართი, იყავით კონკრეტული ან ზოგადი, როგორც გსურთ. თქვენ შეგიძლიათ შეიყვანოთ თქვენი კონკრეტული ქუჩის მისამართი, თუ ეს შესაბამისია, ან უბრალოდ გამოიყენოთ თქვენი ქალაქი.

დარწმუნდით, რომ ჩართეთ სლაიდერის ზოლი საკონტაქტო ინფორმაციის ჩვენებისთვის.

Instagram bio and contact info

წყარო: @ckjewberry

თქვენი მდებარეობა მხოლოდ აპის პროფილის გვერდზე ჩანს და არა Instagram-ის ვებ ვერსიაზე. მაგრამ მას შემდეგ რაც ის თქვენს ანგარიშზე იქნება მიმაგრებული, ეს არის რეიტინგის სიგნალი Instagram-ის საძიებო სისტემისთვის, იმისდა მიუხედავად, თქვენი აუდიტორია იყენებს აპს თუ ინტერნეტს.

დამატებითი რჩევებისთვის, თუ როგორ გახადოთ თქვენი Instagram პროფილი უფრო შესამჩნევი, იხილეთ ჩვენი სრული პოსტი იმის შესახებ, თუ როგორ უნდა დაწეროთ შესანიშნავი ინსტაგრამის ბიო.

ბონუსი: 14 დროის დაზოგვის ჰაკი ინსტაგრამის ძლიერი მომხმარებლებისთვის. მიიღეთ საიდუმლო მალსახმობების სია, რომლებსაც Hootsuite-ის საკუთარი სოციალური მედიის გუნდი იყენებს ცერის შეჩერების კონტენტის შესაქმნელად.

ჩამოტვირთეთ ახლავე

2. გამოიყენეთ სწორი ჰეშთეგები,

მიუხედავად იმისა, რომ უკვე დიდი ხანია განიხილება ინსაიდერული ხრიკი კომენტარებში ჰეშთეგების დამალვისთვის, Instagram-მა ახლა გამოავლინა, რომ საკვანძო სიტყვები და ჰეშთეგები პირდაპირ უნდა გამოჩნდეს წარწერაში, რათა გავლენა მოახდინოს ძიების შედეგებზე.

მათ ასევე ცოტა ხნის წინ გააზიარეს ძიების შედეგებში გამოჩენის რამდენიმე კონკრეტული ჰეშთეგის რჩევა:

  • გამოიყენეთ მხოლოდ შესაბამისი ჰეშთეგები.
  • გამოიყენეთ ცნობილი, ნიშისა და სპეციფიკური (იფიქრეთ ბრენდირებული ან კამპანიაზე დაფუძნებული) ჰეშთეგების კომბინაცია.
  • შეზღუდეთ ჰეშთეგები 3-დან 5-მდე პოსტზე.
  • არ გამოიყენოთ შეუსაბამო ან ზედმეტად ზოგადი ჰეშთეგები, როგორიცაა #explorepage.

ინსტაგრამის მომხმარებლები გარკვეულწილად შოკში იყვნენ ჰეშთეგების რაოდენობის შეზღუდვის რეკომენდაციით. ბოლოს და ბოლოს, Instagram იძლევა 30-მდე ჰეშთეგის თითო პოსტზე. მაგრამ ინსტაგრამის რჩევა ნათელია: „ნუ გამოიყენებ ძალიან ბევრ ჰეშთეგს — 10-20 ჰეშთეგის დამატება არ დაგეხმარება დამატებითი დისტრიბუციის მიღებაში“.

მაშ, რა არის საუკეთესო SEO ჰეშთეგები Instagram-ისთვის?

ეს დამოკიდებულია თქვენს ბიზნესზე და თქვენს აუდიტორიაზე. იმის გასაგებად, თუ რომელი ჰეშთეგები ატარებენ უკვე თქვენს პოსტებზე ტრაფიკს,გადახედეთ თქვენს Instagram Insights-ს. ნებისმიერი პოსტის Insights გეტყვით, რამდენი შთაბეჭდილება მოვიდა ამ პოსტზე ჰეშთეგებიდან.

Instagram Impressions hashtags

თუ თქვენ იყენებდით რამდენიმე ჰეშთეგს, ინსტაგრამის ანალიტიკა ზუსტად არ გეტყვით, თუ რომელმა შეძლო მძიმე აწევა. მაგრამ თუ იცავთ რეკომენდებულ 3-დან 5-მდე ჰეშთეგს, თქვენ უნდა შეგეძლოთ განსაზღვროთ რომელი მათგანი მუდმივად მართავს ტრაფიკს დროთა განმავლობაში.

თქვენ ასევე შეგიძლიათ გამოიყენოთ სოციალური მოსმენა, რათა ნახოთ, რა ჰეშთეგებს იყენებს უკვე თქვენი სამიზნე აუდიტორია, თქვენი კონკურენტები და თქვენს ინდუსტრიაში გავლენის შემსრულებლები.

დაბოლოს, შეგიძლიათ გამოიყენოთ ინსტაგრამის საძიებო ზოლი პოპულარული საკვანძო სიტყვების აღმოსაჩენად და გაიგოთ, თუ რომელი ჰეშთეგები არიან დაინტერესებული ადამიანები, რომლებსაც თვალს ადევნებთ. ისინი, სავარაუდოდ, თქვენს აუდიტორიაზეც იქნება რეზონანსი.

გადადით Instagram Explore გვერდზე და ჩაწერეთ ჰეშთეგი (მათ შორის # სიმბოლო) საძიებო ზოლში. დაინახავთ, თუ რომელი ხალხი მიყვება უკვე ამ ტეგებს. თუ ეძებთ ზოგად ჰეშთეგს (როგორიცაა #travel), ასევე ნახავთ უფრო სპეციფიკურ ჰეშთეგს, რომლებიც კარგ ბალანსს უზრუნველყოფენ ინსტაგრამის რეკომენდაციით ზოგადი, ნიშების, სპეციფიკური კომბინაციისთვის.

#travel and related hashtags

ძიების შედეგების გვერდი ნებისმიერი საკვანძო სიტყვისთვის (იხილეთ შემდეგი რჩევა) ასევე შეიცავს Tags ჩანართს. შეეხეთ მას, რომ ნახოთ ამ საკვანძო სიტყვის ყველაზე პოპულარული ჰეშთეგები, თითოეული პოსტის საერთო რაოდენობასთან ერთად.

3. გამოიყენეთ სწორი საკვანძო სიტყვები

წარსულში, ინსტაგრამის ძიება არ ითვალისწინებდა საკვანძო სიტყვებს წარწერებში, მაგრამ, როგორც ჩანს, ეს იცვლება. Instagram ახლა კონკრეტულად გვირჩევს შესაბამისი საკვანძო სიტყვების ჩართვას პოსტის წარწერებში, რათა დაგეხმაროთ აღმოჩენაში.

ეს იმიტომ ხდება, რომ ისინი ცვლიან ძიების შედეგების სერვისს. წარსულში ძიების შედეგები მოიცავდა მხოლოდ შესაბამის ანგარიშებს, ჰეშთეგებს და ადგილებს.

ახლა, ძიების შედეგები ასევე შეიცავს საკვანძო სიტყვების შედეგების გვერდებს, რომლებიც განკუთვნილია დათვალიერებისთვის. ეს შესანიშნავი სიახლეა ნაკლებად ცნობილი ბრენდებისთვის, რადგან ის აძლევს ადამიანებს უკეთეს შანსს იპოვონ თქვენი შინაარსი თქვენი კონკრეტული ანგარიშის სახელის ძიების გარეშე.

use relevant keywords to improve discoverability

ნებისმიერი საკვანძო სიტყვის შედეგების გვერდზე დაწკაპუნებით (მითითებულია გამადიდებელი შუშით) იხსნება შინაარსის სრული გვერდი დასათვალიერებლად. ყოველი სიტყვით შედეგების გვერდი არსებითად ექსპლორ გვერდზერომ კონკრეტული სიტყვით. გაითვალისწინეთ Tags ჩანართი, რომელიც დაგეხმარებათ აღმოაჩინოთ ყველაზე პოპულარული ჰეშთეგები თითოეული საკვანძო სიტყვისთვის.

keyword results page for travel photography

მაშ, როგორ ირჩევთ სამიზნე საკვანძო სიტყვებს? კვლევა, რომელიც თქვენ გააკეთეთ ზემოთ მოცემულ ეტაპზე, თქვენი საუკეთესო ჰეშთეგების გასარკვევად, რამდენიმე საწყის მინიშნებს მოგცემთ.

ანალიტიკის ინსტრუმენტები მოგცემთ უფრო მეტ ინფორმაციას. მაგალითად, გამოიყენეთ Google Analytics, რომ ნახოთ რომელი საკვანძო სიტყვები აწარმოებს ტრაფიკს თქვენს ვებსაიტზე. ეს, სავარაუდოდ, კარგი კანდიდატებია თქვენს Instagram პოსტებში შესამოწმებლად.

Hootsuite Insights, რომელიც შექმნილია Brandwatch- ის მიერ, კიდევ ერთი კარგი ინსტრუმენტია საკვანძო სიტყვების აღმოჩენისთვის. გამოიყენეთ სიტყვა ღრუბლის ფუნქცია თქვენს ბრენდთან, ინდუსტრიასთან ან ჰეშთეგებთან მიმართებაში გამოყენებული ჩვეულებრივი სიტყვების გამოსავლენად.

Hootsuite Insights word cloud for related keywords

წყარო: Hootsuite Insights

4. ალტერნატიული ტექსტის დამატება სურათებზე

Alt ტექსტი Instagram-ზე ისევეა, როგორც ალტერნატიული ტექსტი ვებში. ეს არის სურათის ან ვიდეოს ტექსტური აღწერა, რაც კონტენტს ხელმისაწვდომს ხდის მხედველობის დაქვეითების მქონეთათვის. ის ასევე შეიცავს შინაარსის აღწერას იმ შემთხვევაში, თუ თავად ფოტო ვერ იტვირთება.

ინსტაგრამის ალტ ტექსტს ასევე აქვს უპირატესობა, რომ ეხმარება Instagram-ს უკეთ გააცნობიეროს რა არის თქვენს კონტენტში და, შესაბამისად, უკეთ გაიგოს, არის თუ არა ის შესაბამისი კონკრეტული ძიებისთვის.

Instagram იყენებს ობიექტების ამოცნობის ტექნოლოგიას, რათა შექმნას თითოეული ფოტოს ავტომატური აღწერა მათთვის, ვინც იყენებს ეკრანის მკითხველს. ეს ინფორმაცია ასევე აწვდის ინფორმაციას Instagram-ის ალგორითმს და ძიების შედეგებს თქვენი ფოტოს შინაარსის შესახებ.

რა თქმა უნდა, ავტომატური ალტ ტექსტი არასოდეს იქნება ისეთი დეტალური, როგორც ადამიანის მიერ შექმნილი ალტ ტექსტი. მაგალითად, აქ არის ავტომატურად გენერირებული ალტერნატიული ტექსტი ფოტოსთვის, რომელიც გამოვაქვეყნე Instagram-ზე.

automatically generated alt text for photo of a bee and flower

(შენიშვნა: შეგიძლიათ შეამოწმოთ თქვენი საკუთარი ავტომატურად გენერირებული ალტერნატიული ტექსტი ტელეფონზე ან კომპიუტერზე ეკრანის წამკითხველის ჩართვით.)

ფოტო აშკარად ფუტკარია, მაგრამ Instagram-ის ალტერნატიული ტექსტი მას უბრალოდ კლასიფიცირებს როგორც „ყვავილი და ბუნება“. მიუხედავად იმისა, რომ მე გამოვიყენე სიტყვა „ფუტკარი“ ჩემს წარწერაში, აქ მორგებული ალტერნატიული ტექსტის მიწოდება უკეთეს გამოცდილებას მისცემს მხედველობის დარღვევის მქონე პირებს, ისევე როგორც უკეთესი ალტერნატიული ტექსტის ინსტაგრამზე SEO სიგნალების გაგზავნას.

ალტერნატიული ტექსტის დასამატებლად ფოტოს გამოქვეყნებისას შეეხეთ გაფართოებულ პარამეტრებს ეკრანის ბოლოში, სადაც წერთ თქვენს წარწერას.

click advanced settings to add alt text to Instagram photo

ხელმისაწვდომობის ქვეშ, შეეხეთ ჩაწერა Alt Text და დაამატეთ ფოტოს აღწერა შესაბამისი საკვანძო სიტყვების გამოყენებით.

არსებულ ფოტოზე ალტერნატიული ტექსტის დასამატებლად გახსენით ფოტო და შეეხეთ სამი წერტილის ხატულას, შემდეგ შეეხეთ რედაქტირებას. სურათის ქვედა მარჯვენა კუთხეში, შეეხეთ ალტერნატიული ტექსტის რედაქტირებას.

edit alt text on existing photo

შეიყვანეთ თქვენი ალტერნატიული ტექსტი, შემდეგ შეეხეთ ლურჯ ნიშანს.

enter alt text and tap blue check mark

ეს ახალი ალტერნატიული ტექსტი ბევრად უფრო ზუსტია და მოიცავს საკვანძო სიტყვებს, რომლებიც ადამიანებმა შეიძლება გამოიყენონ მსგავსი შინაარსის მოსაძიებლად. ეს არის მარტივი ინსტაგრამის ოპტიმიზაციის სტრატეგია.

5. შეინარჩუნეთ ხარისხიანი ანგარიში

Instagram-ის ძიების შედეგები ასევე ეფუძნება Instagram-ის რეკომენდაციების სახელმძღვანელო პრინციპებს. ეს ნიშნავს, რომ ანგარიშები, რომლებიც ეწინააღმდეგება ამ მითითებებს, გამოჩნდება ძიების შედეგებში უფრო დაბალი ან საერთოდ არ გამოჩნდება ძიებაში.

გაითვალისწინეთ, რომ რეკომენდაციების სახელმძღვანელო მითითებები უფრო მკაცრია, ვიდრე საზოგადოების სახელმძღვანელო პრინციპები. მოკლედ, თუ თქვენ დაარღვევთ საზოგადოების წესდებას, თქვენი კონტენტი მთლიანად წაიშლება Instagram-დან. თუ რეკომენდაციების სახელმძღვანელო პრინციპებს ეწინააღმდეგებით, თქვენი კონტენტი კვლავ გამოჩნდება პლატფორმაზე, მაგრამ მისი პოვნა უფრო რთული იქნება.

ინსტაგრამის ძიება თავს არიდებსრეკომენდაციას, კონტენტისრომელიც არის „დაბალი ხარისხის, უსიამოვნო ან მგრძნობიარე“, ისევე როგორც კონტენტი, რომელიც „შეიძლება იყოს შეუსაბამო ახალგაზრდა მაყურებლისთვის“. ზოგიერთი კონკრეტული მაგალითი იმისა, თუ რა არ უნდა გააკეთოთ, მოიცავს:

  • Clickbait ან ჩართულობის სატყუარას
  • ჯანმრთელობისთვის გადაჭარბებული პრეტენზიები
  • არაორიგინალური კონტენტი კოპირებულია სხვა წყაროდან
  • შეცდომაში შემყვანი პრეტენზიები ან კონტენტი
  • ყიდვის მოწონებები