ალბათ ყველას გვქონია მომენტი, როდესაც რეკლამა გაგვიშვია Facebook-ზე და მალევე მოგვსვლია რეკლამის უარყოფა, და გაგრკვივებიათ, თუ რა გახდა რეკლამის უარყოფის მიზეზი.

გაგიგიათ ვინმე წარმატებული ადვოკატი, რომელმაც კანონები სრულფასოვნად არ იცის? ალბათ არა… სწორედ ამიტომ Facebook რეკლამის კანონების ცოდნა სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია.

დღევანდელი სტატია დაგემხარებათ სრულფასოვნად შეისწავლოთ ყველა ის ნიუვანსი რაც ყველა სოციალური მედიის მენეჯერმა უნდა იცოდეს, მანამ სანამ რეკლამის გაშვებაზე იფიქრებს.

რას ისწავლი ამ სტატიიდან

რეკლამის ხარჯი: 545$ შემოსავალი 13 775$

გინდა მსავსი შედეგები?

ჩაეწერე უფასო საკონსულტაციო შეხვედრაზე და მიიღე რჩევა პროფესიონალებისაგან.

Facebook რეკლამის განხილვა: როგორ მუშაობს და რამდენი დრო სჭირდება?

Facebook-ს აქვს გამოქვეყნებული პროცედურა თქვენი რეკლამის განხილვისთვის საჭირო ნაბიჯებისა და დროის შესახებ. მაგრამ გამოცდილება გვიჩვენებს, რომ მათი პროცედურა უფრო რეკომენდაციაა, ვიდრე წესი. 

რა ნაბიჯებია ფეისბუქის რეკლამის განხილვისას?

Facebook-ის მიხედვით, რეკლამის განხილვა მარტივი სამეტაპიანი პროცესია:

  1. თქვენ აგზავნით ან არედაქტირებთ რეკლამას.
  2. თქვენი რეკლამა განიხილება.
  3. თქვენი რეკლამა ან დამტკიცებულია ან უარყოფილია.
Screenshot of Facebook's ad review procedure image

წყარო

იქნება თქვენი რეკლამა დამტკიცებული თუ უარყოფილი, Facebook შეგატყობინებთ ელფოსტით და/ან შეტყობინებებით თქვენს სარეკლამო ანგარიშში. თუ თქვენი რეკლამა დამტკიცდება, ის ავტომატურად გამოქვეყნდება და შედეგების ნახვას დაიწყებთ Ads Manager-ში.

კულისებს მიღმა, როგორც ჩანს, არის ხალხისა და მანქანებზე დაფუძნებული განხილვების ნაზავი. Facebook ამბობს, რომ ისინი ძირითადად ეყრდნობიან ავტომატიზირებულ რეკლამის განხილვებს, მაგრამ იყენებენ ადამიანურ რესურსაც, საკუთარი ავტომატიზირებული სარეკლამო ალგორითმის გასაუმჯობესებლად.

რა იწვევს Facebook რეკლამების განხილვას?

არსებობს ორი სცენარი, რომელიც იწვევს თქვენი რეკლამის განხილვას:

  1. თქვენ ქმნით ახალ ფეისბუქ რეკლამას.
  2. თქვენ განახორციელებთ ცვლილებებს არსებულ რეკლამაში.

ცვლილებები, რომლებიც იწვევს განხილვის პროცესს, მოიცავს:

  • კრეატიულის შეცვლას, როგორიცაა: სურათები, ტექსტი, ვიდეო ან ლინკი
  • მიზნობრივი აუდიტორიის შეცვლა
  • ახალი სარეკლამო მიზნები

როგორ დავაჩქაროთ რეკლამის განხილვა?

ფეისბუქი ამბობს, რომ რეკლამების უმეტესობა განიხილება 24 საათის განმავლობაში. სინამდვილეში, ზოგიერთი რეკლამა დასტურდება წუთებში, ზოგიერთს კი შეიძლება რამდენიმე დღე დასჭირდეს.

სამწუხაროდ არ არსებობს ოფიციალური დაჩქარების ფუნქცია; თუმცა, არსებობს რამდენიმე რამ, რისი გაკეთებაც შეგიძლიათ, რაც დაგეხმარებათ საქმის დაჩქარებაში.

#1 გამოაქვეყნე რეკლამა დილის 8 საათიდან საღამოს 8 საათამდე, ორშაბათიდან პარასკევის ჩათვლით

ჩემი პირადი მონაცემებიდან შემჩნეული მაქვს, რომ ამ დროს გამოქვეყნებული რეკლამები ხშირად უფრო სწრაფად განიხილება.

#2 არ დაარღვიოთ წესები

თუ თქვენი რეკლამა ფეისბუქის რეკლამის ერთ-ერთი წესის დარღვევის ზღვარზეა (წესები იხილეთ ქვემოთ), უფრო სავარაუდოა, რომ ის მონიშნული იქნება დამატებითი განხილვისთვის. თქვენ შეიძლება მოიგოთ გასაჩივრება, თუ ის უარყოფილია, მაგრამ ამ პროცესში თქვენ დაკარგავთ დიდ დროს.

#3 გამოიყენეთ მარტივი ვიზუალები

რეკლამის სწრაფად დადასტურების კიდევ ერთი საშუალება არის სიმარტივე. ეცადეთ ნაკლებად დატვირთული სტილის ვიდეო ან ფოტო მასალა გამოიყენოთ, რაც დადასტურების პროცესს უფრო დააჩქარებს.

რა მოხდება, თუ ჩემი რეკლამა უარყოფილია?

თუ თქვენი რეკლამა უარყოფილია, Facebook გაცნობებთ, თუ რა წესი დაარღვიეთ თქვენი Facebook ანგარიშის ხარისხის გვერდზე.

როგორც წესი, რამდენიმე დარღვევა გავლენას არ მოახდენს არაფერზე, გარდა იმ რეკლამების არ დადასტურებაზე, მაგრამ თუ თქვენ განაგრძობთ ხშირად Facebook-ის რეკლამის წესების დარღვევის ტენდენციას, ან თუ თქვენი უხეშ დარღვევას განახორციელებთ, Facebook-მა შეიძლება თქვენი ანგარიში გამორთოს, შეზღუდოს ან გააუქმოს.


5 გზა გააორმაგო გაყიდვები 90 დღეში

5 Facebook რეკლამის წესი, რომლებიც უნდა დაიცვათ თუ გსურთ, რომ თქვენი რეკლამა ყოველთვის 100%-ით იყოს დადასტურებული

1. არ გააკეთოთ აკრძალული პროდუქტების რეკლამირება

სანამ შექმნით რეკლამას დარწმუნდით, რომ თქვენი პროდუქტები არ ექვემდებარება ფეისბუქის რეკლამის ავტომატურ აკრძალვას. აი, რა არის ამჟამად დაუშვებელი:

არალეგალური პროდუქტები ან სერვისები

თქვენ არ შეგიძლიათ ისეთი პროდუქტის რეკლამირება, რომელიც დაგაპატიმრებთ ან დაგაჯარიმებთ გაყიდვისთვის. ეს მოიცავს არასრულწლოვანთათვის ასაკობრივი პროდუქციის შეთავაზებას.

თამბაქო და მასთან დაკავშირებული პროდუქტები

დაუშვებელია სიგარეტი, სიგარა, ორთქლი ან რაიმე პროდუქტი, რომელიც მოწევის სიმულაციას ახდენს. თამბაქოს საწინააღმდეგო რეკლამები დაშვებულია, ისევე როგორც რეკლამები, რომლებიც იწვევს თამბაქოს მოყვარულთა ჯგუფებს, როგორიცაა სიგარების კლუბი – ამიტომ თუ რეკლამის მთავარი მესიჯი არ იქნება პროდუქტის გაყიდვა, პრობლემა არ შეგექმნებათ.

უფროსების კონტენტი

რეკლამა არ უნდა შეიცავდეს ზრდასრულთა ვიდეოებს. ეს მოიცავს სიშიშვლეს, ადამიანების გამოსახულებებს აშკარა ან დამაფიქრებელ პოზიციებზე ან აქტივობებს, რომლებიც ზედმეტად გამომწვევი ან სექსუალურად პროვოკაციულია.

ნარკოტიკები და მასთან დაკავშირებული პროდუქტები

ეს ნიშნავს როგორც არალეგალურ და რეცეპტით გაცემულ წამლებს, ასევე სურათებს, რომლებიც გულისხმობს ნარკოტიკების გამოყენებას.

იარაღი, საბრძოლო მასალა ან ასაფეთქებელი ნივთიერებები

აქ აშკარა გამონაკლისია ხელის იარაღი, თოფები და თოფი. მაგრამ ამ კატეგორიაში ასევე შედის წიწაკის სპრეი, შოკერები და ისეთი ნივთები, როგორიცაა ხელკეტები და არაკულინარიული დანები. თქვენ შეგიძლიათ რეკლამირება გაუკეთოთ აქსესუარებს, როგორიცაა ბუდეები, სამიზნე ჩარჩოები და იარაღის სეიფები, თუ აუდიტორიას მიუთითებთ 18 წელზე უფროსი ასაკის ადამიანებზე. ასევე დასაშვებია სათამაშო იარაღი და იარაღის უსაფრთხოების კლასები.

ზრდასრულთა პროდუქტები ან სერვისები

თქვენ შეგიძლიათ კონტრაცეპტული პროდუქტების რეკლამირება, მაგრამ თქვენ უნდა ფოკუსირდეთ რეკლამის მთავარ მესიჯზე, ის არ უნდა იყოს ძალიან გამომწვევი და ზოგისთვის შემაწუხებელიც. 

სესხები ან გირაოს ობლიგაციები

ძირითადად, ნებისმიერი სესხი, რომლის ვადა 90 დღეზე ნაკლებია, არის აკრძალული სარეკლამო პროდუქტი.

აკრძალული ფინანსური პროდუქტები

ზოგიერთი ფინანსური პროდუქტი შეცდომაში შემყვანი პრეტენზიების სინონიმია. ორ­კე­ცი ოფციები და კრიპტო ვალუტის შეთავაზება არის ის რასაც Facebook ბლოკავს.

სხეულის ნაწილები

ვიმედოვნებ, რომ ეს საკმარისად გასაგებია…

არაფუნქციური ვებ გვერდები

ვაქცინაციის საწინააღმდეგო კამპანიები

ძალიან დაბალი ხარისხის ფოტო ან ვიდეო

2. ფრთხილად იყავით შეზღუდული პროდუქტების რეკლამირებისას.

ზოგიერთი პროდუქტს Facebook-ზე რეკლამირებამდე საჭიროა დამატებითი პროცედურები. თუ რომელიმე ამ ინდუსტრიაში ხართ, დარწმუნდით, რომ იცით დამატებითი ნაბიჯები თქვენი რეკლამის დასადასტურებლად.

ალკოჰოლი

უმეტესი ნაწილი ალკოჰოლის შეზღუდვების რეკლამების განთავსებაზე ასაკობრივი ზღვარსა და ადგილობრივი კანონების გარშემო ტრიალებს. მაგალითად, საქართველოშ არ შეიძლება 18 წლამდე ქვემოთ სამიზნე აუდიტორიაზე რეკლამის გაშვება.

Dating

Dating მომსახურებას ექვემდებარება უამრავი სარეკლამო შეზღუდვები. უპირველეს ყოვლისა, თქვენ უნდა შეავსოთ ფორმა, რომ მოითხოვოთ ნებართვა.

ონლაინ აზარტული და სოციალური კაზინოს თამაშები

ნებისმიერი თამაში, სადაც თქვენ უნდა გააკეთოთ შესყიდვა, რათა მიიღოთ რაიმე ფულადი ღირებულების მოგების შანსი (Facebook-ის ოფიციალური განცხადება). თუ ეს თქვენი ნიშაა, თქვენ უნდა მიიღოთ ნებართვა თქვენი რეკლამის გასაშვებად(შეავსე ფორმა), ასევე უნდა გამოიყენოთ შესაბამისი ასაკობრივი ზღვარი და ადგილობრივი კანონების დაცვა. გამონაკლისია კაზინოები და სამთავრობო ლატარიები.

კაზინოს თამაშების რეკლამა, სადაც ფული არ იცვლება, ნებადართულია წინასწარი ავტორიზაციის გარეშე, თუ თქვენ ზღუდავთ აუდიტორიის მიზნობრიობას 18 წელზე უფროსი ასაკის ადამიანებზე.

ონლაინ აფთიაქები

მიუხედავად იმისა, რომ თქვენ საერთოდ არ შეგიძლიათ ფარმაცევტული პროდუქტების რეკლამირება, შეგიძლიათ განათავსოთ რეკლამა ონლაინ აფთიაქის წინასწარი წერილობითი ნებართვით.

ფინანსური და სადაზღვევო პროდუქტები

თქვენ შეგიძლიათ განათავსოთ საკრედიტო ბარათის რეკლამები, იპოთეკური სესხი და სხვა ფინანსური პროდუქტები, მაგრამ თქვენ გაქვთ გარკვეული წესები, რომლებიც უნდა დაიცვათ. მკაფიოდ უნდა გქონდეთ განთავსებული სესხის საკომისიო, საპროცენტო განაკვეთები და თქვენი ფიზიკური მდებარეობა.

ბრენდირებული კონტენტი

მას შემდეგ, რაც კომპანიისგან ფულს მიიღებთ პოსტის გამოქვეყნებისთვის, ეს პოსტი ავტომატურად რეკლამაა. მაგალითად გავლენიანი ადამიანი, რომელიც აქვეყნებს პოსტს, რომელშიც მათ ბრენდის პერანგი აცვიათ და ამისათვის ფულს იღებენ. ამას ჰქვია ბრენდირებული კონტენტი. ამ შემთხვევაში, პოსტის გამომქვეყნებელმა უნდა გამოიყენოს ბრენდირებული კონტენტის ინსტრუმენტი, რაც მნახველებს ცხადყოფს, რომ პოსტი არის რეკლამა.

სოციალური საკითხები, არჩევნები, პოლიტიკა

ძირითადად ეს შეზღუდვა ეხება პოლიტიკური რეკლამის ადგილობრივი რეგულაციების დაცვას, მაგრამ ის ასევე მოითხოვს წინასწარ Facebook-ის დამტკიცებას. აქ მოცემულია მეტი სახელმძღვანელო და საუკეთესო პრაქტიკა ამ ტიპის რეკლამებისთვის.

კრიპტოვალუტა

კრიპტოვალუტის რეკლამა და მასთან დაკავშირებული ელემენტები (მაგ., ბიტკოინის მაინინგი) ასევე საჭიროებს წინასწარ Facebook-ის დამტკიცებას. თქვენ ასევე შეგიძლიათ განათავსოთ რეკლამები კრიპტოვალუტის საგადასახადო სერვისებზე, ღონისძიებებზე და სავაჭრო პლატფორმებზე ამ პრეავტორიზაციით.

ნარკომანიისა და ალკოჰოლის მკურნალობა

აქ არის აპლიკაცია ნარკომანიისა და ალკოჰოლის სამკურნალო პროდუქტებისა და სერვისების რეკლამების გასაშვებად. თქვენ ასევე დამატებითი ვერიფიკაცია LegitScript-ის მიერ.

კოსმეტიკური და წონის დაკლების პროცედურები

Facebook ნებას რთავს ოპერაციების რეკლამას, როგორიცაა რინოპლასტიკა, დერმაბრაზია და წონის დაკლება/კოსმეტიკური პროცედურები, მაგრამ ჯერ ნებართვა დაგჭირდებათ.

3. გამოიყენეთ მაღალი ხარისხის ვიზუალი

მაშინაც კი, თუ თქვენ პოპულარიზაციას უწევთ დამტკიცებულ და შეუზღუდავ პროდუქტს, Facebook რეკლამების განხილვის პროცესი უარყოფს რეკლამას, თუ თქვენი ფოტო ან ვიდეო მასალა არ იცავს შემდეგ მითითებებს. 

გრაფიკული ან ზრდასრული კონტენტი

თქვენი რეკლამები არ შეიძლება შეიცავდეს სექსუალურად გამოხატულ სურათებს, რომლებიც სექსუალურად დამაფიქრებელია ან შეიცავს სიშიშვლეს. თქვენ ასევე უნდა მოერიდოთ შოკისმომგვრელი გრაფიკული სურათების დამატებას.

საკამათო კონტენტი

თქვენ შეიძლება შეგეძლოთ გამოაქვეყნოთ საკამათო პოლიტიკური თემის შესახებ თქვენს ფეისბუქ გვერდზე, მაგრამ თქვენ არ შეგიძლიათ ამ თემის კომერციულად გამოყენება რეკლამაში, ამბობს Facebook.

არარსებული ფუნქციონალობა

თქვენს სურათზე ყალბი „ვიდეო ჩართვის“ ღილაკის განთავსებამ შეიძლება აიძულოს უფრო მეტი ადამიანი დააწკაპუნოს თქვენს რეკლამაზე (ეგონოს რომ ვიდეოა და ჩართვისთვის დაკლიკება ჭირდება), მაგრამ ეს მომხმარებლის და Facebook ალგორითმის მოტყუება გამოდის და FB არ დაგიდასტურებთ თქვენს რეკლამას.

ფოტოების მანამდე და ახლა

თქვენ არ შეგიძლიათ გამოიყენოთ სურათები, რომლებიც ადარებენ პროდუქტის გავლენას ვინმეს გარეგნობაზე. წონის დაკლება და თმის აღდგენა აქ ჩვეულებრივი მაგალითია.

დაწკაპუნება-სატყუარას (Clickbait) კონტენტი

თავი აარიდეთ მსგავსი კონტენტის დარეკლამებას (მაგ., დაარექთეთ „like“ ჰამბურგერისთვის ან „სიყვარული“ პიცაზე).

თუ არ ხართ დარწმუნებული თქვენი რეკლამის ხარისხში, Facebook გეხმარებათ მის შემოწმებაში მათი შესაბამისობის დიაგნოსტიკის გამოყენებით.

4. ნუ გადაიყვანთ თქვენი რეკლამიდან მომხმარებლებს ცუდად შემუშავებულ ვებ გვერდზე

Facebook რეკლამების განხილვის პროცესი მხოლოდ თქვენს რეკლამას არ უყურებს. ის ასევე ამოწმებს ვებსაიტს, რომელსაც თქვენი რეკლამა უკავშირებს.

Screenshot of Facebook's landing page review graphic

აქ მოცემულია Landing გვერდის ან URL-ის ზოგიერთი მახასიათებელი, რამაც შეიძლება დაბლოკოს თქვენი რეკლამა Facebook-ის მიერ.

დამანგრეველი კონტენტი

არავის უყვარს ასჯერ დაჭერა ღილაკზე „შემდეგი“ ერთი მოკლე სტატიის წასაკითხად. Facebook-საც სძულს ეს, ასე რომ, თუ თქვენს რეკლამას მივყავართ ამ სახის კონტენტზე, მზად იყავით უარყოფისთვის.

არაფუნქციონირებადი ან შეუსაბამო ვებ გვერდი

„დააწკაპუნეთ აქ და დაიკელით წონაში ძალიან მარტივად!“ მსგავსი ტიპის შემცველი ვებ გვერდზე გადამყვანი რეკლამა სავარაუდოდ არ დამტკიცდება.

შეცდომაში შემყვანი URL-ები

ანალოგიურად, თუ თქვენს რეკლამაში შეტანილი URL არის, მაგალითად „www.stopsmokinginstantly.com“ მსგავსი დომეინის ვებ გვერდის გამო თქვენი რეკლამა შესაძლოა არ დადასტურდეს.

5. ნუ გამოიყენებთ Facebook-ის ან Instagram-ის ბრენდის ლოგოებს

არ არის დაშვებული აწ უკვე Meta-ს ყველა პროდუქტის ძველი ლოგოების გამოყენება, მათი ბრენდ გაიდლაინის დარღვევა.

Facebook მარკეტინგული პოლიტიკა: რა უნდა იცოდეთ

დისკრიმინაციის პოლიტიკა

Facebook-ის რეკლამის რამდენიმე წესი მოიცავს ენას, რომელიც კრძალავს ან სულ მცირე ხელს უშლის დისკრიმინაციას. 

აშკარა დისკრიმინაცია

რა თქმა უნდა, თქვენს რეკლამას არ შეუძლია უშუალოდ დისკრიმინაცია ან დამცირება ადამიანების ისეთი ატრიბუტების მიხედვით, როგორიცაა რასა, რელიგია, სქესი, ეთნიკური წარმომავლობა და ა.შ.

პიროვნული ატრიბუტების მიუთითოთ

თქვენ შეგიძლიათ რეკლამაში ისეთი მახასიათებელის გამოყენება, როგორიცაა ეთნიკური ან რელიგიური კუთვნილება, მაგრამ პირდაპირ ან ირიბად არ შეგიძლიათ იმის მტკიცება, რომ მაყურებელს აქვს ეს მახასიათებელი.

აქ მოცემულია რამდენიმე მაგალითი ფეისბუქიდან:

კარგი: „გაიცანი შავკანიანი თავისუფალი პარტნიორი დღეს!“

არ არის კარგი: “გაიცანი სხვა შავკანიანი თავისუფალი პარტნიორები შენთან ახლოს!”

კარგი: „დეპრესიის კონსულტაცია“

არ არის კარგი: „დეპრესია განადგურებს? მიიღეთ დახმარება ახლა. ”

ნეგატიურად საკუთარი თავის აღქმა

რეკლამები არ შეიძლება შეიცავდეს სურათებს, რომლებიც ცდილობენ საკუთარი თავის ნეგატიური იმიჯის გამოწვევას. მაგალითად, წონის დაკლების რეკლამა, რომელიც ფოკუსირებულია სხეულის ტიპებზე და არა პროდუქტზე.

როგორ დავადასტუროთ რეკლამა, როდესაც ის უარყოფილია

თუ ფეისბუკზე რეკლამას უშვებთ გარკვეული დროის განმავლობაში, ალბათობაა, რომ რეკლამა შეიძლება არ დაგიდასტურდეთ. ეს იმედგაცრუებულია, მაგრამ თქვენ გაქვთ რამდენიმე ვარიანტი თქვენი რეკლამის დასაბრუნებლად.

შეცვალეთ თქვენი რეკლამა

თქვენ შეგიძლიათ უბრალოდ გადახედოთ თქვენი რეკლამის იმ ნაწილს, რომელსაც Facebook ამბობს, რომ არ შეესაბამება და შემდეგ შეცვალოთ. ეს, როგორც წესი, ყველაზე სწრაფი და მარტივი ვარიანტია წარმატების ყველაზე მაღალი შანსებით.

ცვლილების განხორციელების შემდეგ, Facebook ავტომატურად ხელახლა განიხილავს თქვენს რეკლამას.

განაჩენის გასაჩივრება

თუ თქვენ გადახედეთ თქვენს რეკლამას და ვერ ხედავთ რაიმეს, რაც ეწინააღმდეგება Facebook-ის რეკლამის წესებს ან პოლიტიკას, გაქვთ შესაძლებლობა გაასაჩივროთ გადაწყვეტილება.

თუ თქვენი რეკლამა უარყოფილია სწრაფად, როგორც რამდენიმე წუთში, ეს ალბათ ნიშნავს, რომ რაღაცამ გამოიწვია ავტომატური პროცესი. აპელაციის გაგზავნა მიმოხილვას ადამიანის ხელში გადაიტანს.

დაიწყეთ ფორმის შევსებით, რომელიც მიბმულია თქვენს უარყოფის შეტყობინებაში Facebook-ის ანგარიშის ხარისხის გვერდზე. მიმართეთ წესს, რომელიც „დარღვეულია“ და ახსენით, როგორ შეესაბამება თქვენი რეკლამა რეალურად წესს.

თვალი ადევნეთ Facebook-ის რეკლამის წესებს და მარკეტინგულ პოლიტიკას

Facebook აღწერს მათ სტანდარტებს, როგორც „ცოცხალ ინსტრუქციებს“. თვეში ორჯერ, ისინი იკრიბებიან გლობალურად, რათა განიხილონ მათი მიმდინარე წესები და ეძებონ მისი გაუმჯობესების გზები.

კარგი ამბავი ის არის, რომ ფეისბუქი ამ შეხვედრების ჩანაწერებს აქვეყნებს. თქვენ შეგიძლიათ წაიკითხოთ, თუ რის შეცვლას გეგმავენ Facebook-ის საზოგადოებასა და სარეკლამო პოლიტიკაზე პასუხისმგებელი ადამიანები ყოველთვიურად რამდენიმე წუთში. ასეთი მიდგომით, თქვენ არასოდეს მიიღებთ უარყოფას რეკლამაზე.